فراخوان هاب شیراز؛

فراخوان هاب شیراز؛ فرصتی برای جذب سرمایه کسب و کارهای نوپا

با انعقاد قرارداد میان شرکت حرکت اول و هاب شیراز (شتاب‌دهنده مشترک همراه اول و دانشگاه شیراز)، که در مهرماه گذشته منعقد شد، هاب شیراز فراخوانی به منظور شناسایی و حمایت کسب و کارهای نوپا، شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان و تیم‌هایی که محصولی جهت معرفی در این فراخوان دارند را طراحی کرده است.

مدیرعامل هاب شیراز افزود: «ضمن اینکه قصد داریم از دانش اساتید و دانشگاه‌های قطب جنوب کشور استفاده کرده و به همین دلیل در همه دانشگاه‌های قطب جنوب، پارک‌های علم و فناوری اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد. در پایان این ماه تمامی استارت‌آپ‌های علاقمند به حوزه‌های مشخص شده را شناسایی می‌کنیم تا بتوانیم با آنها وارد مرحله بعد شویم.»

حوزه‌هایی که در این فراخوان مشخص شده، عبارتند از: سلامت دیجیتال، آموزش الکترونیکی و تولید محتوا، تجارت الکترونیک، بازی و رسانه‌های دیجیتال و همچنین شهر هوشمند است.

نیک‌محمدی در ادامه گفت: «طبعا برنامه‌های در دست کار داریم تا به کمک حرکت اول به عنوان سرمایه‌گذار خطرپذیر همراه اول چتر حمایتی بر استارت‌آپ‌هایی که مستعد حمایت ما هستند، بگسترانیم. پس از اتمام مهلت قانونی فراخوان سعی خواهیم کرد تا براساس معیارهای حرکت اول بین ۸ تا ۱۰ تیم انتخاب شوند و وارد دوره شتابدهی در آذر ماه گردند.»

وی در ادامه افزود: «این دوره‌ها شامل دوره آموزشی، منتورینگ حرفه‌های و.. هستند تا زمینه رشد کسب و کار شرکت‌های نوپا فراهم شود. همچنین با استارت‌آپ‌هایی که واجد شرایط جذب سرمایه‌گذاری باشند و البته مایل به تامین منابع مالی ما نیز باشند به توافق خواهیم رسید تا منابع مالی که حرکت اول در اختیار هاب شیراز قرار داده را مطابق یک برنامه ازریق در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار دهیم.»

لازم به ذکر است با توجه به قراردادی که هاب شیراز به عنوان شتابدهنده با حرکت اول منعقد کرده است، اولویت‌های سلامت دیجیتال و تجارت الکترونیک در این فراخوان بیش از حوزه‌های دیگر مورد توجه است و در گزینش تیم‌ها این اولویت‌ها مدنظر قرار خواهند گرفت.

علی نیک‌محمدی، مدیرعامل هاب شیراز در این باره اظهار داشت: «تمام ماه آبان به این فراخوان تخصیص داده شده به این علت که علاوه بر استان فارس قصد داریم استان‌های بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام و به طور کلی قطب جنوب کشور را با استفاده از این فراخوان اطلاع‌رسانی کرده و تحت پوشش قرار دهیم.»

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

ورود

هنوز عضو نشده اید؟