حضور هاب شیراز و تیم‌های دوره‌ی پیش‌شتابدهی در نمایشگاه استارتاپی استان فارس

حضور هاب شیراز و تیم‌های دوره‌ی پیش‌شتابدهی در نمایشگاه استارتاپی استان فارس
نمایشگاه اکوسیستم استارتاپی فارس، همزمان با سفر معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به استان فارس برگزار شد.
در این نمایشگاه که در محل کارخانه نوآوری شیراز ترتیب یافت؛ جمعی از فعالان و کسب‌وکارهای استان فارس، ازجمله هاب شیراز و تیم‌های دوره‌ی پیش‌شتابدهی دانشگاه شیراز حضور یافتند.
شتابدهنده هاب شیراز با شرکت در این نمایشگاه ، 5 تیم از 16 تیم پذیرفته شده در اولین فراخوان پیش شتابدهی خود را به عموم مردم معرفی نمود . تیم پزشکیار، با سامانه ارزیابی ریسک عمل قلبی ، تیم دکتر ژینا با سامانه مدیریت پزشکی ، تیم قهرمان کوچولو با بازی تخصصی کودکان اوتیسم ، تیم آلتو با سامانه اشتراکی بازی های فکری و تیم دارتینو با سامانه مدیریت مجازی مدارس خود در این نمایشگاه شرکت داشتند .
در نمایشگاه استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای استان فارس، دو نشست تخصصی با موضوعیت «بررسی مشکلات کسب‌وکارهای شیرازی و ورود آن‌ها به بازار کشوری» و «نقش بانوان در آینده‌ی اکوسیستم استارتاپی» نیز با حضور جمعی از متخصصان این حوزه برگزار گردید.
مهندس علی نیک‌محمدی، مدیرعامل هاب شیراز در نشست اول این نمایشگاه، درخصوص مشکلات کسب‌وکارهای شیرازی و ورود آن‌ها به بازار کشوری سخن گفت.
وی با بیان اینکه:VC همراه اول به نام “حرکت اول” در شیراز شکل گرفته است. وی افزود : این سرمایه‌گذار امسال مبلغی معادل ۷۵% کل سرمایه‌گذاری خطرپذیر سال گذشته را انجام داده است.
مهندس نیک‌محمدی از لزوم شکل‌گیری یونیکورن‌ها برای تحریک دیگر کسب‌وکارها سخن گفت و برخی چالش‌های موجود که اکوسیستم‌ها با آن‌ها روبه‌رو هستند را برشمرد.
مدیر عامل شتابدهنده هاب شیراز در ادامه بیانات خود از نقش شتابدهنده هاب شیراز برای گذر از این موانع گفت : شتابدهنده هاب شیراز با سرمایه گذاری مشترک دانشگاه شیراز و شرکت کسب و کارهای نوپای حرکت اول و بر اساس متد بومی سازی شده N.A.B.C سعی در کمک به رشد و توسعه اکوسیستم جنوب کشور دارد و در این راه با برگزاری اولین دوره فراخوان پیش شتابدهی خود و جذب 16 تیم و با تخصیص 50 میلیون تومان گرنت در این مرحله به هر یک از تیم ها فعالیت خود را آغاز نموده است . وی افزود : دومین دوره فراخوان پیش شتابدهی هاب شیراز به زودی و با موضوعات سلامت همراه، تجارت الکترونیکی ، آموزش مجازی ، شهر هوشمند و بازی و رسانه دیجیتال آغاز خواهد شد .

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

ورود

هنوز عضو نشده اید؟