مدیرعامل شتابدهنده هاب شیراز خبرداد؛ رونمایی از نخستین پرینتر سه بعدی سرامیک

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، علی نیک محمدی،مدیرعامل هاب شیراز، ظهر روز شنبه مورخ 31 اردیبهشت در نشست رسانه ای با خبرنگاران با طرح این سوال که هاب شیراز چیست؟ اظهار کرد: همراه اول در چند سال گذشته یک برنامه راهبردی در مواجه با تحول دیجیتال دنبال کرده است .

مدیرعامل هاب شیراز تصریح کرد: همراه اول به منظور عملیاتی نمودن این برنامه اقدام به راه اندازی یک مرکز تحقیق و توسعه و سه شتاب دهنده و یک شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر در اکوسیستم نوآوری خود برای کسب و کار های نوپا کرده است، این اقدامات در واقع سرمایه ای را برای جوانان و شرکت های نوپا تامین و برای آن ها فرصت رشد و توسعه بی نظیری را فراهم کرده است .

وی افزود: شرکت هاب شیراز که با مشارکت ۵۱ درصدی شرکت کسب و کار های نوپای حرکت اول، بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر همراه اول و ۴۹ درصدی دانشگاه شیراز تشکیل گردیده است با هدف تمرکز زدایی اکوسیستم کارآفرینی از پایتخت، تقویت و غنی سازی زیست بوم نوآوری و کارآفرینی جنوب کشور جذب و پرورش ایده ها و تیم های مستعد به ویژه از جوانان دانشجو فعالیت خود را آغاز نموده است ، که اتمامی این اقدامات در راستای استراتژی کلان همراه اول و دانشگاه شیراز و تحقق اهداف طرح تحول دیجیتال انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه هاب شیراز به عنوان شتاب دهنده کسب و کارهای نوپا در ۵ حوزه سلامت دیجیتال، آموزش الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، بازی و رسانه دیجیتال و شهر هوشمند تمرکز فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: این شتاب دهنده برای اولین بار در ایران بر اساس مدل عملیاتی NABC فعالیت خود را آغاز نموده است. این مدل به منظور ساده سازی فرآیند رشد استارتاپ ها استفاده می گردد.

نیک محمدی با عنوان اینکه سعی کرده ایم از تجارب بین المللی شتاب دهنده های دنیا استفاده کنیم، افزود: خدمات هاب شیراز شامل دوره های آموزشی، فضای کار اشتراکی، تخصیص گرنت 50 میلیون تومانی، خدمات دیجیتال مارکتینگ و جلسات مشاوره و راهبری اختصاصی می شود که به تیم های پذیرفته شده ارائه می گردد.همچنین برای هر تیمی که در شتابدهنده پذیرش می شود به عنوان نماد رشد و بالندگی یک درخت می کارند که نام خود تیم را بر روی درخت می گذارند.

وی همچنان با بیان اینکه بخش شتابدهی هاب شیراز به نام لبخند شناخته می شود، خاطر نشان کرد: در مجموع فراخوان های اول و دوم این شتابدهنده مجموعا 184 تیم ثبت نام کرده بودند و همچنین در سومین فراخوان هاب شیراز موسوم به لبخند سوم که امسال برگزار شده است بیش از ۲۲۰ تیم طرح های کسب و کاری خود را در سامانه هاب شیراز ثبت نموده که این تیم ها از اقصی نقاط کشور و استان هایی از جمله فارس، تهران، خوزستان، زنجان، اصفهان و خراسان رضوی و . . . در این فراخوان ثبت نام کرده اند.

این آمار نوید بخش است که هاب شیراز توانسته خود را به عنوان یک شتابدهنده پیشرو به اکوسیستم کارآفرینی در سطح کشور معرفی نماید و این پیام را به گوش تمامی فعالین کارآفرین برساند که می تواند تمرکز زدایی منابع از پایتخت را به صورت شایسته ای فراهم کند

مدیرعامل هاب همراه اول افزود: تاکنون از مجموع فراخوان های لبخند اول و دوم بر روی 9 تیم فعال در حوزه های فعالیت این شتابدهنده سرمایه گذاری کرده ایم.

استارتاپ ژئومارس، یکی از این تیم ها است که توانسته با حمایت های هاب شیراز تمامی مراحل ساخت نخستین پرینتر سه بعدی سرامیک از طراحی تا تولید را به صورت کامل بومی سازی نماید و از این پرینتر در نمایشگاه kitex2022 رونمایی کند. این تکنولوژی میتواند نقش موثری در حوزه ساختمان و به خصوص مدیریت بحران و ساخت محل اسکان پس از وقوع بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله ایفا نماید.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری شعار سال مطرح کرد: امروزه شرکت های دانش بنیان نقش کلیدی در راستای توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند و به همین دلیل باید از این شرکت ها نهایت حمایت و پشتیبانی را بعمل آورد تا بتوانند با دغدغه کمتری در راستای رشد و شکوفایی خود گام بردارند. مجموعه هاب شیراز نیز از ابتدای فعالیتش حمایت خود را از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها و کسب و کار های نوپا اعلام داشته و به این کسب و کار ها خدمات ویژه ای ارائه کرده است ، ایشان افزودند: با توجه به پتانسیل این شرکت ها، قطعا ۱۰ سال آینده متعلق به شرکت های دانش بنیان خواهد بود.

وی همچنین افزود: اگر چه دفتر مرکزی این شتابدهنده در شهر شیراز واقع است اما این مجموعه حوزه جغرافیایی فعالیت خود را محدود به استان فارس نکرده و از سراسر ایران جذب تیم دارد و سرویس دهی می کند. ایشان اظهار داشتند شیراز قطب سلامت و پزشکی جنوب کشور است و امیدواریم بتوانیم نقش بسزایی در تحول دیجیتال این پتانسیل ایفا نماییم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

ورود

هنوز عضو نشده اید؟