مسئله: 1- اختلال کودکان اوتیسمی در برقراری تعاملات مختلف اجتماعی
2- جذابیت پایین راهکارهای تمرینی و درمانی برای بهبود این اختلال
راه حل:
ارائه مجموعه انیمیشنهای تعاملی برای بهبود روابط اجتماعی کودکان اوتیسمی برمبنای رابطهای کاربری هوشمند با رویکرد به تعامل از طریق بیانات احساسی چهره و تشخیص فرامین صوتی
مزایای رقابتی:
ارائه انیمیشنهای جذاب تعاملی
استفاده از تست Autism Treatment Evaluation Checklist (ATEC) برای ارزیابی میزان پیشرفت بهبودی
استفاده از کتاب The New Social Stories برای اعتباربخشی به سناریو داستانها
بهرهگیری از تعامل سهگانه «تعامل لمسی»، «پردازش چهره و تشخیص عواطف» و «فرامین صوتی»
امکان ذخیرهسازی اطلاعات کودک اوتیسمی مانند «زمان اتمام هر سناریو»، «تکرر مراحل»، «پاسخهای صحیح و اشتباه از سوی کودک اوتیسمی» و موارد مشابه در طول تماشای انیمیشنهای تعاملی
امکان بومیسازی و شخصیسازی سناریوها و گرافیک بازی برمبنای فرهنگ و نیاز جامعه ایرانی
اپلیکیشن، یک اپلیکیشن خود مراقبتی و پایش علائم حیاتی ( ویژه بیماران مزمن قلبی و فشار خون ) مبتنی بر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی ست . با استفاده از گجتهای قابل حمل و پورتابل علائم حیاتی سیگنال های قلبی و فشار خون نمونه برداری شده، همچنین داده های خود اظهاری در قالب پرسنامه از بیمار اخذ و سپس تشخیص و پیشگیری بیماری توسط هوش مصنوعی انجام میشود. کاربر به خدمات خود مراقبتی، ارتباط با پزشک و متخصص، پرونده پزشکی دیجیتال خود دسترسی دارد
اپلیکیشن خودآزمایی پستان به منظور آموزش به زنان و یادآوری به آنها جهت انجام خودآزمایی پستان و ارائه ی بازخورد و گزارش یافته های معاینات به درمانگر طراحی شده است. این اپلیکیشن دارای سیستم های هشدار، یادآور(به صورت پیام متنی بر روی گوشی) ، یک کلیپ ویدیوئی جهت آموزش نحوه صحیح خودآزمایی پستان، 4 ویدیوی دانستنی های سرطان پستان و بازخورد به درمانگر است. بعلاوه پس از هر خودآزمایی، سوالات مربوط به گزارش وجود یافته های غیرطبیعی توسط فرد تکمیل و بهوسیله سیستم بازخورد به پژوهشگر(درمانگر) منتقل می شود. سیستم بازخورد ، اطلاعات شرکتکنندگان را در همان لحظه به پژوهشگر (درمانگر) منتقل می کند.
این بازی، یک نمونه اولیه از یک بازی مبتنی بر آواتار هست که برای تشخیص حرکت بازیکن از دوربین کینکت استفاده شده است و شامل 16 حرکت تمرین درمانی برای اندام تحتانی است که این حرکات با استفاده از تکنیک دلفی و براساس نظر فیزیوتراپیست ها انتخاب شده اند.
اهداف:
بهبود عملکرد اندام های تحتانی
کاهش تعداد جلسات حضوری فیزیوتراپی
ساده سازی آموزش صحیح حرکات فیزیوتراپی
ایجاد انگیزه و نشاط برای تداوم پیگیری درمان
قابلیت های بازی:
تعیین نوع و تعداد تمرینات براساس پروتکل توانبخشی
تنظیم میزان سختی بازی با استفاده از تغییر فاصله مانع ها و مدت زمان
ارائه بازخورد بصری
ذخیره اطلاعات
بازی آموزشی جهت انجام پروسیجر جراحی در رشته زنان و زایمان است که به دستیاران کمک می کند پروسیجر مربوطه را در محیطی risk free تمرین کرده و یاد بگیرند.
روان گپ :
روان گپ پلتفرمی در زمینه مشاوره آنلاین روانشناسی است، که با هدف تسهیل فرایند مشاوره و دسترسی به روانشناسان معتبر به وجود آمده است.
که شامل محیط مشاوره تخصصی به صورت تماس تصویری ( بومی سازی شده ) تماس صوتی ، دارای تست های تشخیصی همراه با قابلیت ارجاع به روانشناس ، کارگاه های تخصصی روانشناسی و اموزشی به صورت انلاین و افلاین ، بازی های روانشناختی میباشد
هشت سال اول زندگی پایه و اساس رشد جسمی،روانی و اجتماعی یک انسان را تشکیل می دهد که در این بین دوران جنینی و سه سال اول زندگی اهمیت بیشتری دارد.
این اپلیکیشن با هدف آشنایی خانواده های عزیز ایرانی با آخرین دستاوردهای علمی به منظور نحوه مراقبت کودک تهیه شده است.
یک بازی ساخته شده جهت آموزش تغذیه صحیح به کودکان پیش دبستانی از طریق بازی
برنامه اسمارت با هدف خودمدیریتی و توانمدسازی بیماران پس از پیوند کبد با سه رابط کاربری( بیماران، پزشکان، مدیر) طراحی و توسعه یافته است.
رابط کاربری بیمار شامل :
پروفایل بیمار
قابلیت ثبت وضعیت دوره ای
تهیه گزارش از داده های بالینی
ترسیم نمودار رشد برای بیماران کودک
هشدار افزایش دمای بدن، وزن و فشار خون
هشدار خطر بروز عفونت یا رد پیوند
اشتراک گذاری تجربیات
یادآوری زمان مصرف دارو
آموزش اطلاعات پایه در ارتباط با پیوند کبد
آموزش اطلاعات در مورد تست های تشخیصی
آموزش اطلاعات دارویی و اهمیت مصرف دارو
آموزش نحوه برخورد با عوارض دارو
آموزش اطلاعات در مورد علائم پس از پیوند کبد
آموزش اطلاعات در مورد برگشت بیماری اولیه و عوارض بعد از پیوند
آموزش شیوه زندگی و فعالیت های پس از پیوند
امکان ارتباط با پزشک
امکان ارتباط با دفتر هماهنگی پس از پیوند
نوبت دهی
و سوالات متداول می شود.
رابط کاربری پزشک شامل:
پروفایل پزشک
نمایش بیماران با وضعیت حاد در صفحه اصلی
امکان بررسی وضعیت بیماران و تماس با بیماران است.
یک آموزش شاد و منحصر بفرد
تیم قهرمان کوچولو با هدف آموزش غیرمستقیم مهارت های زندگی به کودکان، ساخت مجموعه بازی های دیجیتال قهرمان کوچولو را در حوزه سلامت همراه آغاز کرد.
هدف از ساخت این مجموعه ، شبیه سازی محیط ها و مهارت های مختلف، توجه به نیازهای خاص و تفاوت ها، و یادگیری در کنار شادی و بازی و تعامل است. بازی های قهرمان کوچولو کمک می کند به افزایش درک و گفتار کودکان و همچنین کاهش اضطراب و روابط اجتماعی آنها است.
این مجموعه برای همه کودکان قابل استفاده است اما در طراحی آن به ویژگیهای کودکان خاص (اتیسم، فلج مغزی، دیرآموز، سندروم داون و…) به ویژه کودکان طیف اتیسم، توجه شده تا بتواند به افزایش توجه دیداری، پردازش شنیداری و تعمیمدهی این افراد کمک کند.
شبیه سازی محیط های واقعی و به کار بردن سناریوهای تعاملی در این مجموعه بازی درنظر گرفته شده است.
یک گجت هوشمند از نوع مچ بند برای دریافت و ثبت اطلاعات کودکان ۲ تا ۱۵ سال به همراه یک اپلیکیشن تخصصی برای تفسیر، آنالیز و ثبت داده ها ارائه می شود. این اطلاعات شامل داده های تن سنجی مانند قد و وزن و …، ضربان قلب، دمای بدن، کالری مصرفی روزانه، کیفیت خواب، ترکیب بدنی مانند توده ماهیچه و تراکم استخوانی و درصد چربی می باشد. همچنین این مچ بند مکان (location )کودک را بر روی تلفن همراه والدین مشخص کرده و در شرایطی که کودک در معرض خطر است (مثال تشنج کردن کودک)، به آن ها هشدار می دهد.
برای هر فرد در اپلیکیشن یک پروفایل اختصاصی ایجاد می شود و اطلاعات دموگرافیک و داده های اندازه گیری شده در پروفایل ثبت می شوند و برای تفسیر و آنالیز تخصصی و دقیق در اختیار متخصصین حوزه سالمت (مخصوصا تغذیه و اطفال) قرار داده می شوند و نتایج این تفاسیر توسط اپلیکیشن به اطلاع والدین کودکان رسانده شده و در پروفایل ذخیره می شوند.
اپلیکیشن جیم شو در حوزهی سلامت آنلاین به عنوان کالری شمار، ارائه دهندهی رژیم، برنامه تمرینی و ورزش در خانه فعالیت میکند. در اپلیکیشن جیمشو امکانات متنوعی در اختیار کاربران قرار گرفته است که یکی از آنها کالری شماری است. بخش ورزش در خانه شامل صدها ویدئو آموزشی تمرینی است که به کاربران اجازه میدهد تا با این ویدیوها، در خانه ورزش کنند. کاربران همچنین می توانند با درخواست رژیم از کارشناسان تغذیه و یا برنامه تمرینی از مربیان جیم شو، رسیدن به تناسب اندام را با یک برنامه منحصر به فرد طی کنند. از دیگر امکانات جیم شو، ثبت هدف کاهش یا افزایش وزن، بانک حرکات، آب شمار و یادآور پیشرفته می باشد.
جیم شو همچنین به منظور سهولت کاربران برای استفاده از ویدئوهای ورزش در خانه، دارای اپلیکیشن اختصاصی اندروید تی وی نیز می باشد که قابلیت نصب بر روی تلویزیون های اندرویدی و دستگاه های اندروید باکس را دارا است.
لازم به ذکر است که جیم شو دارای اپلیکیشن اختصاصی مربی نیز می باشد که مربیان ورزشی می توانند به کمک آن برنامه های تمرینی مولتی مدیا طراحی کرده و برای کاربران ارسال نمایند.
قسمت اموزش بیماری/رژیم غذایی مناسب/ورزش و فعالیت بدنی کاهش وزن لازم/پیگیری روند بیماری و هشداربه بیمار نسبت به شدت و مرحله بیماری و عوارض ان / پیگیری روزانه تمامی قسمت های درمانی بصورت نوتیفیکیشن ها و نمودارهای مختلف در. قسمت اهداف و صفحه روز من/شرکت در. چالش های درمانی /شرکت در گروه های مختلف تالار. گفتگو/امکان محاسبه شاخص های سلامتی و انالیز انها/امکان نگهداری تمامی مدارک پزشکی در. فایل های مختلف و ارسال انها به صورت فایل پی دی اف/بررسی روژانه رژیم غذایی افراد و گوشزد. کردن غذاهای نامناسب مصرف شده در. هر وعده/بررسی هفتگی میزان مصرف درشت مغذی ها ملنند. کربوهیدرات پروتئین /چربی و کالری مصرفی خوب و بد / قند /کلسترول /اب/تعداد و مدت زمان ورزش و مقایسه انها بامقدار مورد نیاز. هر. فرد/امکان تغییر. الگوی رژیم غذایی در هر لحظه و استفاده از پنج الگوی مختلف قابل استفاده در رژیم غذایی این افراد//امکان ارتباط با کروه پدید. اورنده اپلیکیشن از. طریق ارسال تیکت/داشتن امار روزانه هفتگی ماهانه و سالیانه تمامی اهداف درمانی کبد.
ویلکا یک محصول سخت افزاری-نرم افزاری است که رویکرد اصلی اش ارائه تمرینات توانبخشی و سرگرمی برای توانخواهان ویلچرسوار می باشد. ارائه تمرینات توانبخشی بالاتنه به شکل های بازیوارشده که قابلیت کلینیکالی و غیر کلینیکالی دارند، از اهم ویژگی های این محصول می باشد.
طراحی و ساخت اپلیکیشن تغذیه و سلامت مبتنی بر تئوری انتشار نو آوری راجرز حاصل از پایان نامه دکتری پرستو یارمحمدی در سال 1400 بر روی 141 کارگر کارخانه فولاد شهرکرد می باشد. طراحی و راه اندازی این اپلیکیشن بر اساس اطلاعات به دست آمده از نتایج تحلیل داده های مربوط پارامترهای آزمایشگاهی و همچنین پرسشنامه های تکمیل شده (سواد سلامت همراه، ویژگی های استفاده از سلامت همراه بر اساس 5فاکتور نوآوری تئوری راجرز ، سواد تغذیه ای و دریافت غذایی) بود که پس از آماده شدن در اختیار 141 نفر از کارگران کارخانه فولاد شهرکرد قرار گرفت.
اپلیکیشن تغذیه و سلامت مبتنی بر تئوری انتشار نو آوری راجرز شامل محتوای آموزشی تغذیه به صورت خصوصی و عمومی، پارامترهای آزمایشگاهی هر کارگر و مشخصات بالینی آنان به صورت خصوصی و همچنین ویزیت پزشک عمومی و کارشناس تغذیه و رژیم غذایی تهیه شده توسط کارشناس تغذیه به صورت اختصاصی می باشد.
قابلیت اندازه گیری خون با دقت بالا و ارسال اطلاعات به موبایل و اینترنت و مشاهده آن در وبسایت
طراحی اپلیکیشن آوا به منظور برقراری ارتباط بیمار مبتلا به آفازی، با محیط اطراف، در کوتاه ترین زمان می باشد. آفازی به معنای از دست دادن تکلم و حتی نوشتار، یکی از عوارض شایع سکته مغزی در سنین مختلف می باشد. بیمار متوجه منظور اطرافیان می شود اما نمی تواند خواسته ها و نیازهایش را به زبان بیاورد و همچنین به علت سکته و فلج و نیز آسیب مغزی، به راحتی قادر به نوشتن نیز نمی باشد. در اپلیکیشن آوا با بهره جویی از ترکیب تصاویر و صوت و نوشته، بیمار می تواند با کلیک بر روی گزینه ها، خواسته ها و نیازهای مورد نظرش را با اطرافیان در میان بگذارد. به علت استفاده از تصویر و صوت و نوشته در کنار هم و طراحی ساده ی اپلیکیشن، بیماران فاقد سواد و سالخورده نیز براحتی می توانند از اپ استفاده کنند. این اپ دو زبانه می باشد و قابلیت افزودن سایر زبانهای بومی کشورمان را نیز دارا می باشد.