برگزاری جلسه توجیهی و معارفه هاب شیراز در دانشکده علوم و فناوری های نوین علوم پزشکی شیراز

به گزارش روابط عموم هاب شیراز جلسه توجیهی دانشجویان دانشکده علوم و فناوری های نوین علوم پزشکی شیراز در محل این دانشکده با حضور ریاست محترم دانشکده جناب آقای دکتر هادی علیقلی و مدیرعامل شتابدهنده هاب شیراز، جناب آقای علی نیک محمدی، در تاریخ 2 خردادماه برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر علیقلی اظهار داشتند: امروزه در سراسر دنیا حوزه های نوروساینس و علوم شناختی از فناوری های نوین محسوب می شوند که در تعاملی نزدیک با حوزه های برنامه نویسی و هوش مصنوعی توانسته اند تاثیرات شگرفی بر تحولات صنعت و اقتصاد جهان بگذارند.

ایشان افزودند : دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی، از نسل دانشکده های نسل سوم است و بستری مناسب برای ایجاد تیم های استارتاپی می باشد. تمامی دانشجویان این دانشکده از مقاطع تحصیلات تکمیلی و phd هستند که در تمامی حوزه های علوم اعصاب اعم از بحث های سلولی تا کلینکال مشغول به تحقیق و پژوهش می باشند.

ریاست دانشکده علوم و فناوری های نوین علوم پزشکی شیراز بیان داشتند : دانشجویان این دانشکده از نظر آکادمیک و اشراف به موضوعیت حوزه علوم شناختی در سطح بالایی نسبت به کیفیت جهانی قرار دارند ولی چالش بهره برداری از این پتانسیل، حلقه مفقوده ارتباط با حوزه مهندسی است که امید می رود با کمک مجموعه هاب شیراز بسیاری از ایده های مرتبط به خصوص در زمینه های هوش مصنوعی به عرصه ظهور برسند.

دکتر علیقلی اظهار داشتند: تلاش و اهداف دانشکده بر این خط مشی است که این حلقه مفقوده ابتدا در شیراز تشکیل گردد به همین منظور اولیت همکاری ما با مجموعه هایی مستقر در شیراز نظیر شتابدهنده هاب شیراز می باشد. امیدواریم که شروع این اقدام از گروه علوم اعصاب این دانشکده رقم بخورد و در آینده تمامی رشته های این دانشکده را در برگیرد.

ایشان سپس با مطرح کردن پرسش درباره نحوه فعالیت هاب شیراز از جناب آقای نیک محمدی درخواست نمودند تا این مجموعه را به حضار معرفی نمایند.

مدیر عامل هاب شیراز پس از پخش فیلم معرفی تیم های تحت شتابدهی هاب شیراز، توضیحات خود را با معرفی تحول دیجیتال آغاز  نمودند .

ایشان اظهار داشتند: تاکسی های اینترنتی، بانکداری اینترنتی و . . . همگی نشانه ای از نفوذ تحول دیجتیال در ابعاد زندگی ماست.

شالوده تحول دیجیتال نوآوری موجود در این تحول است که برای درک بهتر موضوع لازم است تفاوت نوآوری و خلاقیت برای فعالین مشهود باشد.

ایشان افزودند: بسیاری از اختراعات هستند که تا کنون از اداره ثبت خارج نشده و به تولید انبوه نرسیده اند که خود گواهی بر این ادعاست که نوآوری باید منجر به خلق ارزش شود یا به عبارت دیگر هر محصول یا خدمت نوین باید به درآمدزایی و ثروت آفرینی بیانجامد. طبق مدل قیف نوآوری از هر 1000 ایده مطرح شده تنها سه ایده به انتهای قیف رسیده و از بین این سه تیم تنها یک تیم، رهبر بازار خواهد بود.  برای درک بهتر این موضوع و مفهوم نوآوری باز میتوانید به کتاب نوآوری باز اثر هنری چسبرو رجوع کنید.

ایشان بیان داشتند: همراه اول با درک اهمیت این موضوع و در راستای تحول دیجیتال اقدام به راه اندازی یک مرکز تحقیق و توسعه و سه شتاب دهنده و یک شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر در اکوسیستم نوآوری خود برای کسب و کار های نوپا کرده است، این اقدامات در واقع سرمایه ای را برای جوانان و شرکت های نوپا تامین و برای آن ها فرصت رشد و توسعه بی نظیری را فراهم کرده است . شهر شیراز پتانسیل بسیار بالایی در حوزه پژشکی دارد ولی تاکنون در حوزه سلامت دیجیتال رشد قابل ملاحظه ای رخ نداده است. از همین رو شرکت همراه اول که نگاه ویژه به این حوزه داشته و دارد و ما نیز در مجموعه هاب شیراز تلاش می نماییم تا بتوانیم با استفاده از این پتانسیل بالقوه شهر شیراز نقش بسزایی در حوزه سلامت دیجیتال ایفا نماییم.

جناب آقای نیک محمدی افزودند: شرکت هاب شیراز که با مشارکت ۵۱ درصدی شرکت کسب و کار های نوپای حرکت اول، بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر همراه اول و ۴۹ درصدی دانشگاه شیراز تشکیل گردیده است با هدف تمرکز زدایی اکوسیستم کارآفرینی از پایتخت، تقویت و غنی سازی زیست بوم نوآوری و کارآفرینی جنوب کشور جذب و پرورش ایده ها و تیم های مستعد به ویژه از جوانان دانشجو فعالیت خود را آغاز نموده است ، که اتمامی این اقدامات در راستای استراتژی کلان همراه اول و دانشگاه شیراز و تحقق اهداف طرح تحول دیجیتال انجام پذیرفته است.

افراد و تیم های فعال و دارای ایده میتوانند با شرکت در فراخوان های این شتابدهنده شانس خود راب برای ورود به دوره پیش شتابدهی محک بزنند. این تیم ها در صورت پذیرش در فراخوان از حمایت هایی نظیر 50 میلیون تومان گرنت ، 40 ساعت دوره آموزشی، 6 جلسه منتورینگ اختصاصی و . . . بهره مند خواهند شد که تمامی این فرایند ها بر اساس مدل NABC که توسط این شتابدهنده بومی سازی شده است ، انجام می پذیرد . پس از پایان دوره پیش شتابدهی تیم ها در رویدادی موسوم به pitch day مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت کسب امتیاز لازم وارد پروسه سرمایه گذاری و جذب سرمایه می شوند که متوسط 500 میلون تومان از سمت حرکت اول و هاب شیراز روی هر تیم سرمایه گذاری انجام می پذیرد.

این شتابدهنده از زمان آغاز فعالیت خود از مجموع 184 تیم که طرح خود را در سامانه هاب شیراز ثبت نموده اند، 8 تیم مناسب سرمایه گذاری تشخیص داده شدند.

در انتهای این جلسه حضار سوالات خود را پیرامون شتابدهنده و فرایند های آن را مطرح نموده و پاسخ های خود را از  مدیرعامل مجموعه دریافت نمودند.

اشتراک گذاری:

ورود

هنوز عضو نشده اید؟