بازدید روسای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و مرکز نوآوری شهرداری شیراز از شتابدهنده هاب شیراز

به گزارش روابط عمومی هاب شیراز روز سه شنبه مورخ 17 خردادماه سال جاری هیئتی از جانب شهرداری شیراز متشکل از آقای هاشم پور، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری شیراز، آقای علویان مهر ، رئیس مرکز نوآوری شهرداری شیراز، آقای معنوی، معاون زیرساخت فاوای شهرداری شیراز و آقای سادات شریفی، از همکاران مرکز نوآوری شهرداری شیراز با حضور در محل شتابدهنده هاب شیراز از نزدیک با فرایند های این شتابدهنده آشنا شدند .

در ابتدای جلسه آقای نیک محمدی، مدیر عامل هاب شیراز ضمن اشاره به اهمیت نقش شتابدهنده ها در توسعه اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: شتابدهنده هاب شیراز با دارا بودن مجوز دانش بناینی و فعالیت به عنوان پایگاه میزبان مرکز تعاملات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی پذیرش و حمایت از استارتاپ های فعال در حوزه شهری را دارا می باشد . ایشان افزودند: در وضعیت فعلی اقتصاد کشور، هرچقدر مسائل و چالش های موجود به دست استارتاپ ها سپرده شود، سرعت و دقت راه حل مربوط به این چالش ها افزایش قابل توجهی می یابد زیرا استارتاپ ها از مقوله هایی نظیر بروکراسی و تشریفات اداری دوری کرده و مدیریت چابکی را پیاده سازی میکنند.

آقای علویان مهر، رئیس مرکز نوآوری شهرداری شیراز، در ادامه جلسه بیان کردند: هدف این مرکز، رفع مشکلات حاضر در شهرداری شیراز با کمک تیم های تحقیقاتی و استارتاپی است تا بتوانند چالش های مدیریت شهری موجود در کلان شهر شیراز را به روش های خلاقانه ای مرتفع نمایند. خوشبختانه معاونت فاوای شهرداری با ایجاد زیرساخت های مناسب فضا را برای ورود شرکت های دانش بنیان به این حوزه فراهم کرده است و با علم به اینکه شهرداری نهادی خدماتی است هدف ما نزدیک شدن به مفهوم شهر هوشمند می باشد.

ایشان اظهار امیدواری کردند که با رویکرد مثبت شهرداری و شورا در کنار مجموعه هایی نظیر هاب شیراز گامی در راستای تحقق اهداف ذکر شده برداشته شود .

آقای هاشم پور، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، افزودند : رویکرد فعلی شهرداری و زیرمجموعه های آن برون سپاری وظایف و خدمات این نهاد می باشد که بالطبع حوزه نوآوری نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد .
شورای شهر و شهرداری شیراز نیز با تصویب و ابلاغ آیین نامه راه اندازی مرکز نوآوری، حمایت خود را از این حرکت اعلام داشته اند و امیدواریم با انتقال تجربیات موفق شتابدهنده هاب شیراز بتوانیم مدل مناسبی را برای این مرکز پیاده کنیم.

در ادامه هیئت اعزامی شهرداری شیراز با حضور در محل استقرار استارتاپ ژئو مارس از تیم های تحت شتابدهی هاب شیراز، با فعالیت های این تیم در حوزه پرینتر های سه بعدی سرامیک آشنا شده اند و اظهار امیدواری نمودند که از این تکنولوژی و دستاورد های این استارتاپ می توان در حوزه های شهری نظیر ساخت المان های زیباسازی شهری و ساخت منازل مسکونی بهره برداری شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

ورود

هنوز عضو نشده اید؟