بوت کمپ استارتاپی هاب شیراز با حضور اساتیدی از داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود

شتاب‌دهنده هاب شیراز که فعالیت خود را در اکوسیستم نوآوری همراه اول و دانشگاه شیراز آغاز کرده، با هدف تقویت و غنی‌سازی زیست بوم کارآفرینی و جذب و پرورش ایده‌ها و تیم‌های مستعد و فعال به دنبال راه‌اندازی یک بوتکمپ استارتاپی به صورت آنلاین است.

شرکت هاب شیراز در برج نوآوری دانشگاه شیراز مستقر است اما دوره بوت‌کمپ این شرکت به صورت آنلاین با حضور اساتید و منتورهایی در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

این دوره با تمرکز بر ایجاد کسب و کارهای استارتاپی مبتنی بر اینترنت اشیاء و 5G در یک دوره 20 هفته‌ای به صورت آنلاین اجرا خواهد شد، بخش‌های اصلی این دوره بوت‌کمپ شامل بیش از ۱۲۰ ساعت کارگاه آموزشی، منتورینگ و کوچینگ، پنل‌های تخصصی، تیم‌سازی، برنامه‌های لایو، انجام پروژه و کافه کتاب استارتاپی بوده و مهلت ثبت‌نام در آن تا ۱۰ آبان تمدید شده است. لازم به ذکر است بخشی از برنامه‌های بوت‌کمپ متناسب با شرایط کرونا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

دوره بوتکمپ استارتاپی هاب شیراز با چشم‌انداز ارتقای اکوسیستم استارتاپی کشور در زمینه 5G و اینترنت اشیاء برگزار می‌شود و از اصلی‌ترین اهداف این دوره می‌توان به شناسایی استعدادها، توانمندسازی و ایجاد تیم‌های مسئله‌محور در راستای تقویت روحیه کارآفرینی و پرورش نوآوری جهت دستیابی به محصول در سطح MVP اشاره کرد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی از مهم‌ترین بخش‌های بوت‌کمپ 20 هفته‌ای هاب شیراز است که شامل 14 دوره توسعه مهارت تکنیکال و نرم بوده که به صورت مسئله محور و آموزش محور برگزار خواهد شد.

در این دوره تمام افراد علاقمند شامل دانشجویان کامپیوتر، برق و مخابرات، کنترل، الکترونیک، مکانیک، مدیریت، کارآفرینی، MBA و پزشکی، کارمند شرکت‌ها و سرویس‌های فعال در زمینه 5G ،LTE و اینترنت اشیاء، افراد علاقمند به شروع کسب و کار در استارتاپ‌های 5G ،LTE و اینترنت اشیاء می‌توانند ثبت‌نام کنند، هزینه شرکت در بوت‌کمپ هاب شیراز 2 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده که البته پرسنل شرکت‌ها، دانشجویان دانشگاه‌های دارای تفاهم‌نامه و همچنین پرسنل شرکت‌های خانواده همراه اول با 50 درصد تخفیف، افراد فراخوان شده از طرف هاب شیراز با 30 درصد تخفیف و افراد معرفی شده از طرف اساتید این دوره بوت‌کمپ با 20 درصد تخفیف می‌توانند از طریق سایت هاب‌شیراز در این دوره ثبت نام کنند.

تیم آی‌تی‌رسان در همین زمینه با جناب آقای مهندس مهدی معظمی پیرو، طراح و دایرکتور بوت‌کمپ گفتگویی انجام داد که در ادامه آن را می‌خوانید:

جناب آقای مهندس معظمی، هدف هاب‌‍‌شیراز از راه‌اندازی این بوت‌کمپ چیست و چه نیازهایی در اکوسیستم استارتاپ کشور مشاهده کردید که به فکر برگزاری این دوره بوت‌کمپ افتادید؟

یکی از مشکلات فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما کمبود شفافیت و هموار نبودن مسیر و نحوه ورود به دنیای کسب و کار پس از دوره تحصیلی است، این تجربه‌ای است که بنده شخصا تجربه کردم و پس از پایان دوره تحصیلی نمی‌دانستم که باید کار خودم را از کجا آغاز کنم، متاسفانه این خلأ باعث شده تا بسیاری از استعدادها و افراد نخبه هرگز نتوانند در مسیر درست رشد و تعالی خودشان قرار بگیرند. ما با راه‌اندازی این بوت‌کمپ به دنبال آن هستیم تا در حد توان این خلأ را پر کنیم و به عنوان تسهیلگر در کنار فارغ‌التحصیلان و دانشجویان علاقمند به فعالیت در حوزه کسب و کارهای استارتاپی ایفای نقش کنیم و چارچوبی جهت تیم سازی و توانمند سازی گروهی فراهم کنیم.

شرایط کلی این دوره بوت‌کمپ به چه شکل است و پس از پایان این دوره، چه اتفاقی برای استعدادهای شناسایی شده در بوت‌کمپ رخ می‌دهد؟

ما این دوره بوت‌کمپ را بر اساس تجریبات و مطالعات تطبیقی انجام شده از بوت‌کمپ‌های داخلی و خارجی برگزار می‌کنیم. در این دوره همه افراد علاقمند و با انگیزه بدون محدودیت می‌توانند حضور پیدا کنند. این دوره بوت‌کمپ در 20 هفته برگزار می‌شود و حوزه‌های اصلی آن شامل سلامت دیجیتال، تجارت الکترونیکی، آموزش مجازی، شهر هوشمند و رسانه و بازی است. ما برای جذب افراد در این دوره هیچ محدودیتی قائل نیستیم. بنده شخصا به فیلترکردن افراد در دوره استعدادیابی اعتقادی ندارم. ما می‌خواهیم افرادی که در پایان دوره دانشجویی خود هستند یا قصد دارند به حوزه کسب و کارهای دیجیتال و استارتاپی وارد شوند را جذب این دوره کنیم.


در این دوره افراد پس از طی فرایندی عضوی از یک تیم استارتاپی شده و مراحل اجرای پروژه واقعی را تجربه کرده و خواهند آموخت. در پایان دوره نیز هر تیم استارتاپی می‌تواند ایده و پروژه خود را ارائه دهد و پس از ارزیابی اگر معیارهای ما را برآورده کردند، وارد دوره پیش شتابدهی و سپس شتاب‌دهی هاب شیراز شده و مسیر رشد و توسعه خود را ادامه خواهند داد. ایده‌آل ما این است که از این دوره گروه‌های استارتاپی خارج شوند و ما بتوانیم این استارتاپ‌ها را به هاب شیراز متصل کنیم، همچنین شرکت کنندگان در این دوره متوجه خواهند شد که استعداد و توانمندی حضور در استارتاپ‌ها را دارند یا خیر. همچنین این امکان را فراهم کردیم که افراد علاقمند به صورت کارآموزی وارد شرکت‌های زیر مجموعه هاب شیراز شوند تا به یک شبکه علمی و نوآوری وارد شده و در کنار محصول و دانش خود، با اتصال به این شبکه استارتاپی از منافع آن بهره‌مند خواهند شد.

لطفا بفرمایید چه اساتید و منتورهایی در این دوره حاضر خواهند بود؟

ما گروه بسیار مجربی از افرادی که در حوزه کسب‌و‌کارهای آنلاین و استارتاپ‌ها شناخته شده ‌هستند را در جمع خود داریم، اساتید، کوچ‌ها و منتورهای این دوره در داخل و خارج از کشور در اکوسیستم استارتاپی تجارب و دانش ارزشمندی دارند و همگی جزو نیروهای شاخص در بدنه کسب و کار‌های مطرح یا دانش‌آموختگان برجسته این حوزه هستند.

علاقمندان برای ثبت نام در این دوره می‌توانند تا 10 آبان از طریق لینک زیر در دوره بوت‌کمپ هاب شیراز ثبت نام کنند: www.hubshiraz.ir/bootcamp

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

ورود

هنوز عضو نشده اید؟